Afdrukken  

Stress op het werk onder controle

Customer Service
 

Hectische situaties zijn er altijd wel, of het nu economisch goed gaat of juist niet. Maar tijdens moeilijke tijden kunnen lastige situaties wel erger lijken. Problemen thuis kunnen van invloed zijn op de werkplek. Het is belangrijk om als manager te erkennen dat uw team last zou kunnen hebben van externe stressfactoren die van invloed zijn op hun prestaties op het werk. Het is uw taak om een omgeving te creëren die stress vermindert en betrokkenheid bevordert. In zo'n werkomgeving zijn medewerkers eerder geneigd hun volle potentieel te benutten en resultaten te bereiken. Acht tips die u en uw team helpen om tijdens lastige situaties spanning en stress onder controle te houden:


Een servicegerichte professional rondt iedere interactie met een klant op zo'n manier af dat negatieve ervaringen geen nadelige invloed hebben op toekomstige interacties. Laat successen of missers uit het verleden of te verwachten successen of moeilijkheden uw huidige prestaties niet beïnvloeden. Als het gaat om klantenservice, leef in het nu.

2. Doe niet moeilijk over kleinigheden.
Een kleinigheid is iets dat vergeleken bij andere dingen in uw leven in het niets valt. Wanneer u zich alleen op de kleinigheden richt, verliest u het perspectief. Hou het overzicht in gedachten. Dit helpt u objectief het kaf van het koren, de belangrijke dingen van de bijzaken, te scheiden.

3. Leg u neer bij het onvermijdelijke.
Realiseer u wanneer uw situatie onvermijdelijk is. Als u leert om situaties waarover u geen controle hebt te herkennen, krijgt u enige controle over de emotionele aspecten van de situatie. Door u bij het resultaat neer te leggen, maakt u een bewuste keuze over hoe u op een onvermijdelijke situatie reageert.

4. Beslis nu hoeveel angst bepaalde zaken waard zijn en weiger er nog meer energie aan te besteden.span>
Zodra u hiertoe besluit, is het eenvoudiger om een situatie te verbeteren of deze juist te accepteren en verder te gaan.

5. Maak anderen gelukkig.
Dit principe doet een beroep op uw nobele motieven. Het is moeilijk om negatief te blijven als u iets goeds doet voor een ander. Eenvoudig gezegd: wie goed doet, goed ontmoet.

6. Verwacht ondankbaarheid.
In uw functie levert u diverse diensten. Het is niet meer dan logisch om dan een teken van dankbaarheid te verwachten. Helaas wordt u daarin wel eens teleurgesteld. Als iemand zijn welgemeende dank uitspreekt, prijs u dan gelukkig! U werkt met een dankbaar iemand. De meeste mensen zijn helemaal niet gewend om dankbaar te zijn, zelfs niet als u hen een uitstekende service biedt. Laat u door deze ondankbaarheid niet afschrikken en blijf service van topkwaliteit leveren.

7. Stop enthousiasme in uw werk./span>
Enthousiasme is de positieve energie, de ononderbroken inspanning waardoor u op uw doel af blijft gaan. Een bewust besluit om positief tegen de dingen aan te kijken kan bepalend zijn voor het plezier in uw werk en in het werken met interne en externe klanten.


Het is niet altijd gemakkelijk om met kritiek om te gaan, zeker niet als u de kritiek onverdiend vindt of wanneer uw gevoel van eigenwaarde gekrenkt wordt. U kunt kritiek relativeren door u af te vragen of u - gezien de omstandigheden en mogelijkheden - wel uw uiterste best doet. Als dat echt zo is, dan kunt u het beste de kritiek niet persoonlijk opvatten. Is er ruimte voor verbetering? Bekijk de kritiek dan objectief, neem uw verantwoordelijkheid en verbeter uw prestaties.

 

Terug

 
 

Training location: Entrada 131, Amstel Business Park - 1114 AA, Amsterdam-Duivendrech, NL
P:+32 478 20 34 84 and +31 6 31 25 62 26

Volg ons op

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Alle rechten voorbehouden.
Websiteontwerp en ontwikkeling door Americaneagle.com